اداره کل ثبت احوال ایلام

سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها

همایش رؤسای ادارات ثبت احوال استان ایلام

همایش رؤسای ادارات ثبت احوال استان ایلام با حضور مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات تابعه ثبت احوال ایلام برگزار گردید.

در آغاز این همایش آقای سیدمحمدعلی تقوی مدیر کل ثبت احوال ایلام ضمن خیرمقدم به تشریح اهداف، عملکرد، برنامه ها، جایگاه و نقش ثبت احوال در استقرار نظام جامع ایرانیان و انتخابات پرداختند. تقوی در این جلسه ضمن تبریک و ابراز خوشحالی از انتصاب مهندس علی جوکار، معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان که به سمت مدیرکل ثبت احوال استان کردستان منصوب گردیدند، از خداوند متعال برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت هرچه بیشتر در مسئولیت جدید را خواستار شدند، و با اهداء لوح تقدیر از ایشان تجلیل بعمل آوردند.

 مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه اظهار داشتند، ما در آستانه برگزاری یکی از رویدادهای مهم کشوری قرار داریم و آن هم انتخابات است که باید همه توان و امکانات مسئولین و مردم به گونه ای بکار گرفته شود تا انتخاباتی پرشور، قانونمند و با مشارکت حداکثری در استان برگزار گردد. تقوی افزود بیش از ۴۱ هیئت اجرایی در استان تشکیل شده که در تمامی این هیئت ها ثبت احوال نماینده دارد و از هم اکنون کلیه ادارات ثبت احوال استان در آماده باش کامل جهت حل مشکلات سجلی و شناسنامه مردم می باشد، تا هیچ رأی دهنده ای به خاطر نداشتن مدرک هویتی بخصوص شناسنامه در روز انتخابات از حق رأی دادن محروم نشود. ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود با یادآوری این نکته که مسئولین ثبت احوال وظیفه قانونی در انتخابات دارند، بر لزوم برگزاری انتخابات پرشور و سالم در استان، با حضور حداکثری مردم و بی طرفی کامل ثبت احوال در انتخابات تاکید نموده و یادآور شدند، ثبت احوال عضو هیات اجرائی انتخابات است و هیچ مسئولی در ثبت احوال نباید له یا علیه کاندیداها صحبت کند و یا در جلسات، گروه های انتخاباتی و حتی شبکه های مجازی حضور داشته باشد.

تقوی ضمن قدردانی از فعالیت های رؤسای ادارات و کارکنان و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، بیان داشت ثبت احوال استان بنا به گفته مسئولین تاکنون از حیث رضایت مردم و ارباب رجوع و همچنین پرهیز از تخلفات هویتی عمکرد قابل قبولی داشته که باید تلاش کنیم تا در تمامی برنامه ها و حوزه های کاری به جایگاه بهتری دست یابیم. وی بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات را بسیار مهم دانست و ضمن تشریح برنامه راهبردی و عملیاتی استان، از تمامی مدیران حاضر در جلسه خواست تا نسبت به اجرایی نمودن این برنامه در زمان مقرر پیش بینی شده اهتمام بیشتری داشته و در این زمینه از تمام توان و تجربیات خود و کارکنان استفاده نمایند تا اهداف پیش بینی شده در این برنامه، بصورت دقیق و صددرصدی تحقق یابد. وی نظارت بر دفاتر پیشخوان را مهم دانستند و جدیت در نظارت و بازرسی های منظم از دفاتر را خواستار شدند.

در ادامه این همایش معاون اسناد هویتی اداره کل به تشریح اهداف و برنامه های حوزه کاری خود پرداخت و در خصوص وضعیت هویتی و سجلی، ارسال عملکرد در زمانهای مقرر و نظارت بیشتر بر فرآیند صدور و انجام خدمات را خواستار شدند. نصب و راه اندازی کیوسک و تجهیزات عکس برداری کارت هوشمند ملی و سرعت بخشیدن به ثبت نام و تحویل کارت های دپو شده در ادارات تابعه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره گردید.

در پایان همایش دیگر مدیران حوزه ستادی و همچنین مدیران ادارات تابعه نسبت به مشکلات حوزه کاری خود مطالبی را مطرح نمودند که مدیرکل ثبت احوال استان جهت حل مشکلات مطرح شده در این جلسه، از معاونین و مدیران حوزه ستادی خواستند سریعاً پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

اخبار مرتبط

آمار سایت
آمار بازدیدکنندگان
  • ۰
  • ۲۰
  • ۳۹,۹۵۵
  • ۶۴
  • ۵ مرداد ۱۴۰۰